Kinderen versneld bijgespijkerd

Gepubliceerd op: 12 mei 2022 12:14

Ook vandaag is de teruglopende leesvaardigheid van kinderen weer in het nieuws.

Bibliotheken worden expliciet genoemd als partners voor het onderwijs en ouders om de leesvaardigheid op een hoger peil te brengen. Dat doen we graag!

Zo ligt deze week bij alle basisscholen, scholen voor voortgezet onderwijs, kinderopvang en BSO's in Aalsmeer, Amstelveen en Uithoorn het aanbod van de Bibliotheek Amstelland op de mat. Zodat leesplezier geborgd kan worden, door structurele samenwerking met bewezen programma's zoals de Bibliotheek op school of Boekstart in de kinderopvang. Of door losse mooie workshops, ook op het gebied van creatieve werkvormen en digitale verhalen.

Lees ook de column van Gertrude Hoogendoorn, manager educatie en programmering: extra inzet op lezen noodzakelijk