Het nieuws als eerste ontvangen? Meld je aan voor de Nieuwsbrief.

Kiezen & aanmelden

Een greep uit eerder nieuws:

Resultaat 11 - 20 (van 21)

Weergaveopties:

• Succesvol babycafé met muziek Bekijk details

2 maart 2023

Blij bij baby café met muziek in Bibliotheek Amstelveen Westwijk. Muziekant Rick had twee instrumenten bij zich en elk kind mocht de handdrum ook uitproberen voor het grote publiek. Niet alleen heel leuk, maar ook heel leerzaam.

• Winnaars voorleeswedstrijd Bekijk details

16 februari 2023

Yara Weymiens van basisschool OBS Kudelstaart en Amina Shoaib van OBS De Westwijzer uit Amstelveen hebben de Amstellandse voorleeswedstrijd gewonnen.

• Winnaar P.C.Hooftprijs Tijs Goldschmidt Bekijk details

15 februari 2023

P.C. Hooftprijswinnaar Tijs Goldschmidt over zijn laatste boek Wolven op het ruiterpad. Hiervoor ontving hij de Jan Wolkersprijs voor beste natuurboek. Bovendien behoort dit boek volgens Trouw en de Volkskrant tot de beste boeken van 2022.

• Verkiezingen 2023 Bekijk details

9 februari 2023

Op 15 maart 2023 worden de Provinciale Statenverkiezingen gehouden. Op diezelfde dag kun je - als je 18 jaar of ouder bent - stemmen voor de waterschappen.

• DigiVitaler Bekijk details

2 februari 2023

Met het lesprogramma DigiVitaler leer je om zelf je gezondheidszaken te regelen via internet.

• Nationale voorleesdagen Bekijk details

17 januari 2023

Tijdens de Nationale Voorleesdagen is er van alles te doen in de bibliotheek om vooral het plezier van voorlezen te laten ervaren. Voorlezen is heerlijk om te doen en zo gezellig! In de bieb inspireren we je graag met tips om het voorlezen nog leuker te maken.

• Bibliotheek is dementievriendelijk Bekijk details

21 september 2022

Op Wereld Alzheimerdag, woensdag 21 september, ontving de Bibliotheek Amstelland uit handen van de Amstelveense wethouder Marijn van Ballegooijen, het certificaat ‘Dementievriendelijke Bibliotheek’

• Feestelijke opening Bieb Uithoorn Bekijk details

23 augustus 2022

“De spiksplinternieuwe bieb in Uithoorn gaat bijna open!” Een tijdlang riepen we dit enthousiast. Met iedere spijker die in de muur werd geslagen en met elk likje verf kwam de opening dan ook dichterbij. Maar sinds kort roepen we, minstens zo enthousiast: “De nieuwe bieb ís open!”

• De Bieb en de kinderopvang Bekijk details

30 juni 2022

Ook in de Kinderopvang is de bieb kind aan huis. De bieb werkt al lang samen met de Kinderopvang, om (voor)leesplezier en dus taalontwikkeling te stimuleren. Kijk het filmpje en laat je inspireren.

• World of Books - swap books from all over the world Bekijk details

13 juni 2022

Heb jij hem al gezien, die prachtige nieuwe kast in de jeugdhoek van de Bibliotheek Amstelveen Stadsplein? Sinds kort staat naast het voorleestheater de World of Books, een mooie kleurrijke kast. Deze kast willen we gaan vullen met kinderboeken in allerlei verschillende talen en daar kunnen we wel wat hulp bij gebruiken.

Paginanavigatie