Certificering voor de Bibliotheek Amstelland

Gepubliceerd op: 28 maart 2023 16:19

De Bibliotheek Amstelland is glansrijk gecertificeerd door CBCT-Certificeringsorganisatie Bibliotheekwerk, Cultuur en Taal.

Kwaliteit en toekomstbestendigheid van Bibliotheken en cultuurorganisaties worden altijd getoetst aan de hand van zogeheten certificeringsnormen, ook wel kwaliteitsnormen genoemd. Bibliotheken met het bibliotheekcertificaat bieden een constante kwaliteit van producten en dienstverlening aan hun klanten. Het maakt zichtbaar dat de bibliotheek aan de landelijke normen voldoet.

Als bibliotheek zijn we in staat gebleken om ondanks corona en andere crises door te blijven gaan en samen met de gemeente Amstelveen, Gemeente Uithoorn en de Gemeente Aalsmeer, het onderwijs en andere partijen een mooie basis te vormen voor het bevorderen van leesplezier en zelfredzaamheid. Mede hierdoor voldoen we aan alle gestelde eisen* behorende bij de certificering.

Dit hadden we uiteraard nooit voor elkaar gekregen zonder onze bevlogen en deskundige collega’s die altijd bereid zijn om dat stapje extra te zetten.

Volgens de auditoren was met name het enthousiasme van al onze stakeholders zeer opvallend. We zijn dan ook oprecht trots op deze mooie feedback.

*De zeven gehanteerde normen

1: Missie & visie en strategie & beleid