22 november: bieb Aalsmeer gesloten | Stemadvies

Gepubliceerd op: 31 oktober 2023 13:28

Op 22 november zijn de vervroegde verkiezingen voor de Tweede Kamer. Bibliotheek Aalsmeer is een van de stemlocaties die dag. Wat betekent dit voor jou?

Dit betekent dat de bibliotheek Aalsmeer die dag gesloten is voor 'bibliotheekzaken'. Ook via Open+ is de bibliotheek niet toegankelijk vanaf 21 november 18.00 uur tot 23 november 07.00uur. De 22e telt niet mee voor de uitleentermijn, die schuift een dag op.

Weet je nog niet op welke partij je gaat stemmen? We hebben meerdere websites voor je op een rijtje gezet. Van de meer generieke tot meer specifieke stemhulpen. Wellicht kunnen deze sites je helpen bij het maken van je keuze.

Niet voor iedereen is het makkelijk of zelfs mogelijk om te stemmen. Fysieke beperkingen, analfabetisme of wilsonbekwaamheid kunnen daarbij een rol spelen. Kijk wat er wel mogelijk is op Kiesraad.

Test je politieke voorkeur aan de hand van 30 stellingen met de stemwijzer.nl

De stemwijzer van Kieskompas plaatst kiezers en partijen op een assenstelsel (links-rechts en conservatief-progressief) op basis van antwoorden op dertig stellingen. Zo zie je welke partijen dicht bij je staan.

Benieuwd naar de standpunten van de partijen op het gebied van zorg, energie of wonen?

Het EnergieKieskompas vergelijkt de groene standpunten van de partijen. Dit stemhulpmiddel is ontwikkeld door Kieskompas op initiatief van Gasunie, Energie Beheer Nederland en de Nederlandse Vereniging Duurzame Energie.

Het ZorgKieskompas vergelijkt de zorgstandpunten van de partijen. Dit stemhulpmiddel is ontwikkeld door Kieskompas op initiatief van Actiz en Zorgverzekeraars Nederland.

WoonKieskompas vergelijkt de woonstandpunten van de partijen. Dit stemhulpmiddel is ontwikkeld door Kieskompas op initiatief van Vereniging Eigen Huis, de Woonbond en Aedes (de vereniging van woningcorporaties).

Op OpenVerkiezingen.nl kunt u zelf partijen selecteren en stellingen invoeren, die vervolgens doormiddel van kunstmatige intelligentie worden geanalyseerd. Zo hoeft u de verkiezingsprogramma’s zelf niet door te spitten.

De Jongeren Kieswijzer van IZI Solutions, NJR en FNV Young & United zet de partijen naast elkaar op basis van thema’s die voor jongeren belangrijk zijn.

Op deze website vind je uitleg over de Tweede Kamer, de verkiezing en het stemmen.