World of Books - swap books from all over the world

Gepubliceerd op: 13 juni 2022 14:11

Heb jij hem al gezien, die prachtige nieuwe kast in de jeugdhoek van de Bibliotheek Amstelveen Stadsplein? Sinds kort staat naast het voorleestheater de World of Books, een mooie kleurrijke kast. Deze kast willen we gaan vullen met kinderboeken in allerlei verschillende talen en daar kunnen we wel wat hulp bij gebruiken.

Waarom World of Books?

Meertaligheid heeft met World of Books echt een plek in de bibliotheek gekregen. Lees alles over de achtergronden en het verhaal over World of Books. Projectmanager Hiske Deinema legt het hier uit.

In de bibliotheek

Eigenlijk is de World of Books een ‘mini-bieb’. Je weet wel, zo’n klein biebje die je buiten wel eens tegen komt en waar je zelf boeken in en uit mag halen. Bij de World of Books mag je dit ook doen, je hebt daar geen bibliotheekpas voor nodig. Is het boek uit, dan mag je het boek weer terugbrengen zodat er andere kinderen plezier beleven van het boek.

Wekelijks kan je in de Bibliotheek genieten van prachtige verhalen in verschillende talen. Er zijn Spaanse, Turkse, Arabische en Nederlandse voorleessessies en binnenkort komen daar Portugese en een Russische sessies bij. De Minilectores, de Spaanse voorleesgroep, hebben de eerste Spaanstalige boeken gedoneerd en zo vullen we, stap voor stap, samen met de voorleesgroepen, de World of Books.

Ook jij kan helpen de kast lekker vol te krijgen. Heb jij thuis nog een mooi kinderboek in een andere taal dan het Nederlands liggen dan mag je die doneren aan de kast. Een boek uit de kast lenen mag natuurlijk ook.

(Voor)lezen in je moedertaal zorgt voor een goede taalontwikkeling van andere talen. Door de World of Books wil de Bibliotheek er voor zorgen dat er boeken in verschillende talen aanwezig zijn. Lezen is een feest ongeacht in welke taal je dat doet!

Kijk in onze agenda voor de verschillende voorleessessies.

Naar de World of Books